Του
Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Σούλου
Σήμερα Κυριακή 20η Σεπτεμβρίου
2015, είναι η Κυριακή μετά την Ύψωσιν
του Τιμίου Σταυρού που συμπίπτει
με την «απόδοση της εορτής της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού». Έτσι, για μια ακόμη φορά μας δίδεται η δυνατότητα
για να προβληματιστούμε πάνω στο μέγιστο μυστήριο της Σταυρικής Θυσίας του
Κυρίου μας, το οποίο είναι ένα υπαρκτό ιστορικό γεγονός, που συνέβη όταν ηγεμών
ήταν ο Πόντιος Πιλάτος και συνεπώς το γεγονός της Σταυρικής θυσίας του Ιησού το
φανερώνει η ιστορική αλήθεια, που παρέχει τη δυνατότητα σε όποιον
ενδιαφέρεται να το ερευνήσει. Συνεπώς, η αποδοχή της ιστορικότητας του Ιησού
Χριστού και των παθών Του είναι, ιστορικά, αναμφισβήτητη. Η Εκκλησία το
πιστοποιεί με τον επισημότερο και αυθεντικότερο τρόπο, δια του Συμβόλου της Πίστεως: «Σταυρωθέντα τε υπέρ ημών επί
Ποντίου Πιλάτου και παθόντα και ταφέντα. Και αναστάντα τη τρίτη ήμερα κατά τας
Γραφάς».(αρθ. 4ο & 5ο )
Ο Θεάνθρωπος, Υιός και
Λόγος του Θεού, δια του Σταυρού «αίρει την αμαρτία του κόσμου» και
κατά συνέπεια καταργείται από τον άνθρωπο όλο «το σώμα της αμαρτίας». Ό,τι
απώλεσε ο άνθρωπος με την ανυπακοή των πρωτοπλάστων, το κέρδισε πολλαπλάσια, με
τη έως θανάτου υπακοή του Χριστού, του νέου Αδάμ. Ο Απόστολος Παύλος λέγει ότι «ει
γάρ εχθροί όντες κατηλλάγημεν τω Θεώ, δια του θανάτου του υιού αυτού, πολλώ
μάλλον καταλλαγέντες σωθησόμεθα εν τη ζωή αυτού». Δηλαδή, «Παρ’ ότι ήμασταν
εχθροί με τον Θεό, μας συμφιλίωσε μαζί Του ο σταυρικός θάνατος του Υιού Του. Και
όπως η παρακοή του ενός ανθρώπου έκανε όλη την ανθρωπότητα αμαρτωλή, έτσι και
με την υπακοή του ενός θα αναγνωριστούν όλοι, ως δίκαιοι