Η ΤΟΛΜΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ


Η ΤΟΛΜΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ
Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Σούλου
Η Εκκλησία αφιερώνει τη σημερινή Κυριακή στις Μυροφόρες μαθήτριες του Κυρίου, διότι είναι οι πρώτες αψευδείς μάρτυρες της Αναστάσεως του Κυρίου μας, αφού αυτές πήγαν «λίαν πρωί της μιας των σαββάτων» στο μνημείο του Χριστού, το οποίο βρήκαν κενό, αλλά άκουσαν από τον άγγελο το χαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως και μετά αξιώθηκαν να ιδούν τον Αναστάντα Χριστό, ο οποίος τους έδωσε την εντολή να μεταφέρουν το αναστάσιμο γεγονός και στους αποστόλους .

Η ΛΑΜΠΡΟΦΟΡΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ


Η ΛΑΜΠΡΟΦΟΡΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ
ΑΝΑΣΤΗΤΩ Ο ΘΕΟΣ
Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Σούλου
Χριστός Ανέστη!
Ο αναστάσιμος παιάνας της Εκκλησίας «Χριστός Ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας και τοις εν τοις μνήμασιν  ζωήν χαρισάμενος», ψάλλεται μεγαλοπρεπώς και πανηγυρικώς κι εφέτος, σε κάθεορθόδοξη γειτονιά του κόσμου και προσφέρει μήνυμα ελπίδας και ζωής.
Χριστός Ανέστη!
Είναι το μήνυμα, που πλημμυρίζει την ψυχή μας, από χαρά και ειρήνη.  Είναι το μήνυμα, που έρχεται από τον τάφο της Αναστάσεως.  Είναι  μήνυμα προσωπικό, για κάθε άνθρωπο, και του ζητά να επιστρέψει στο Θεό της θυσίας και της αγάπης. Είναι μήνυμα εκ του κενού τάφου που εκπέμπει ήθος για πνευματική αναγέννηση του ανθρώπου.  Είναι μήνυμα σωτηρίας της ψυχής. Είναι μήνυμα ζωής αιωνίου εις την Ουράνια Βασιλεία του Θεού.

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ


ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου
Τιμάμε σήμερα Κυριακή Δ΄ των Νηστειών την ιερή και πανσέβαστο μνήμη, ενός κορυφαίου σοφού ασκητού, ο οποίος γενόμενος «μιμητής Χριστού», την ανθρώπινη γνώση, που απέκτησε, από τον ανώτερο κύκλο μορφώσεως που σπούδασε, την μεταποίησε σε αγιοπνευματική σοφία, η οποία τον ανέβασε στις υψηλές κορυφές της αγιότητας και της πατερικής γραμματολογίας.
Αναφερόμαστε στην φωτεινή θαυματουργική προσωπικότητα του Οσίου Πατρός ημών Ιωάννου του Σιναΐτου, που δια της χαριτόβρυτης σοφίας και της θεόπνευστης οντολογικής εμπειρίας του «Όντος Θεού», συμβάλλει, στην πνευματική ανύψωση του ανθρώπου, δια του θεόπνευστου έργου «Κλίμαξ» που συνέγραψε ο Όσιος με δεσπόζον θέμα τις αρετές, τις οποίες αναπτύσσει κλιμακωτά, σύμφωνα με τον τίτλο, που φέρει το θεόπνευστο ιερό κείμενο, που άφησε ως παρακαταθήκη στην Εκκλησία του Χριστού.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Πρωτ. Γεωργίου Σούλου.

Αγαπητοί μου καλή Σαρακοστή!
Σήμερα, είναι η Α Κυριακή της Μ. Σαρακοστής. Είναι η   Α  Κυριακή των Νηστειών. Ως γνωστόν, η περίοδος της Μ. Σαρακοστής αποτελείται από πέντε Κυριακές (Α, Β, Γ, Δ, και Ε), ακολουθεί η Κυριακή των Βαΐων και μετά η Κυριακή της Ζωηφόρου Αναστάσεως του Χριστού μας.
Διανύουμε την πνευματικότερη περίοδο του εορτολογίου μας, κατά την οποία η Αγία Εκκλησία μας, μας καλεί να αγωνισθούμε πνευματικά, στο στάδιο αθλήσεως των αρετών. Μία δε από τις αρετές που πρέπει να προπονηθούμε, με ιδιαίτερη προσοχή είναι η Νηστεία.
Σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, εορτάζει την ονομαστική της εορτή. Είναι η Κυριακή της Ορθοδοξίας. Σήμερα, λοιπόν, που γιορτάζουμε την περιφανή νίκη της Ορθοδοξίας μας κατά της φοβερής αιρέσεως της Εικονομαχίας, που ενάμισυ περίπου αιώνα ταλάνισε την Εκκλησία μας και τους  ορθοδόξους χριστιανούς. Σήμερα που πανηγυρικά εορτάζουμε την επικράτηση της Ορθοδοξίας εναντίον όλων των αιρέσεων, που ανεφύησαν, στην ιστορική διαδρομή της Εκκλησίας, σήμερα, που κατά τον ιερόν υμνογράφο είναι «ημέρα χαρμόσυνος και ευφροσύνης ανάπλεως». Σήμερα που «αστράπτει και λάμπει η Εκκλησία του Χριστού» με την λαμπρότητα «των αληθεστάτων δογμάτων» και με τα σπουδαία πνευματικά της κοσμήματα, τις ολόφωτες ιερές Εικόνες της, σήμερα που ακούσαμε στο Αποστολικό Ανάγνωσμα τα λαμπρά κατορθώματα της Πίστεώς μας, πού επετεύχθησαν διαχρονικά με τη δύναμη και την κραταίωση των πιστών από τον μόνον αληθινό Κύριο και Θεό μας. Σήμερα επιτρέψτε και εις εμέ ελάχιστον, να εκφράσω μερικές σκέψεις, για το σημερινό μεγαλειώδες πανορθόδοξο εόρτιο γεγονός της Αναστυλώσεως των ιερών εικόνων και συνάμα να θίξουμε ακροθιγώς το θεολογικό νόημα της εικόνας.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Σούλου
Έναρξη της Μεγάλης Σαρακοστής, από αύριο και η Εκκλησία ποιεί ανάμνηση της «από του Παραδείσου της τρυφής εξορία του Πρωτοπλάστου Αδάμ», η οποία επεκτάθηκε σε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος. Αυτή η συμπεριφορά διακατέχεται από ένα είδος αγνόησης και αγνωμοσύνης του ανθρώπου προς την αγάπη του Θεού, καθώς και αλαζονείας, για αυτονόμηση. Δηλαδή την τάση του ανθρώπου να ζει χωρίς την παρουσία του Θεού, η οποία του εξασφαλίζει την πληρότητα και την αγιότητα. Η απομάκρυνση του ανθρώπου από την όντως ζωή, που είναι ο Θεός, τον προσγείωσε στην κυριολεξία και βρίσκεται πλέον υπό το κράτος του θανάτου, εξαιτίας της αμαρτίας, η οποία, τελικά, απομακρύνει τον άνθρωπο από την εν Αυτώ ζωή, ζώντας σε μία βασανιστική, ταλαίπωρη και επώδυνη εξορία, οδυρόμενος, καθώς μας το περιγράφει ο ποιητής. Εκάθισεν Αδάμ, απέναντι του Παραδείσου, και την ιδίαν γύμνωσιν θρηνών ωδύρετο»

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Σούλου
«εφ' όσον εποιήσατε ενί τούτων των αδελφών μου, εμοί εποιήσατε»  
Η σημερινή ευαγγελική περικοπή, όπως την παραθέτει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, μας ομιλεί για τη δεύτερη Θεοφάνεια του Θεού, εις τους ανθρώπους, η οποία φλόγιζε τις ψυχές των Αποστόλων κατά ένα ξεχωριστό και μοναδικό τρόπο, για να Τον δουν, να έρχεται και πάλιν ένδοξος, θριαμβευτής, νικητής, βασιλεύς αιώνιος, «εν πάσῃ τη δόξῃ και τη δυνάμει αυτού».
Σύμφωνα με τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας, ο Χριστός θα εμφανιστεί στους ανθρώπους δύο φορές και ότι η δεύτερη Παρουσία Του θα είναι ασύγκριτα πιο λαμπρή και πιο ένδοξη από την πρώτη. Διότι στην πρώτη φανερώθηκε σε όλη την έκτασή της η υπομονή του Χριστού, ενώ στη δεύτερη θα φανερωθεί όλη η δύναμη και η δόξα της Βασιλείας Του.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Σούλου
Η δεύτερη Κυριακή του Τριωδίου είναι αφιερωμένη στην επίσης καταπληκτική και διδακτική παραβολή του ασώτου υιού (Λουκ.15,13-32). Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, όρισαν να είναι αφιερωμένη η δεύτερη Κυριακή του Τριωδίου στην συγκεκριμένη  παραβολή του Κυρίου, για να τονισθεί στους πιστούς η απύθμενη αγάπη του Θεού προς τον άνθρωπο και το πλούσιο έλεος της συγχώρεσης, που δίνει στους μετανοούντες ανθρώπους.
Η παραβολή που ακούσαμε σήμερα από το ευαγγελικό Ανάγνωσμα, θεωρείται από τα ωραιότερα κείμενα της παγκόσμιας φιλολογίας. Περιγράφει έναν πατέρα, ο οποίος είχε  δύο υιούς στους οποίους μοίρασε την πατρική περιουσία. Κατόπιν ο μεγαλύτερος έμεινε στο σπίτι, ενώ ο νεότερος πήρε το μερίδιό του και έφυγε σε μακρινή χώρα. Εκεί, εξόδευσε όλα όσα του δόθηκαν, δυστύχησε και υπόφερε, μη υπομένοντας τη ντροπή από τη φτώχεια. (Λουκά 15: 11 κ.ε.)

Ο ΜΕΓΑΣ ΦΩΤΙΟΣ



Ο ΜΕΓΑΣ ΦΩΤΙΟΣ
Ορθοδόξων φωταγωγός και κακοδόξων ρομφαία δίστομος!
Του Πρωτοπρ. Γεωργίου Σούλου
Η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά, κατ’ έτος την 6η Φεβρουαρίου  μία απ’ τις μεγαλύτερες μορφές της ιστορίας της, όπως θεωρείται ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Φώτιος ο Μέγας. Ονομάσθηκε Μέγας για το πολυσχιδές θεολογικό, ποιμαντικό και φιλανθρωπικό έργο του.
Ο Πατριάρχης και Ισαπόστολος Άγιος Φώτιος δίκαια θεωρείται από τις σημαντικότερες μορφές του Βυζαντίου και του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, διότι υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους λογίους του μεσαιωνικού ελληνισμού.
Γεννήθηκε γύρω το 810 μ.Χ ή κατά μία άλλη άποψη το 820 μ.Χ.,  από εύπορη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης και ήταν ανεψιός του εικονόφιλου πατριάρχη Ταρασίου. Οι γονείς του ανήκαν κι αυτοί στην εικονόφιλη παράταξη γι’ αυτό και διώχθηκαν από το εικονομαχικό καθεστώς.  Άρχισε μια λαμπρή καριέρα στην αυτοκρατορική υπαλληλία της Βασιλεύουσας, από νεαρή ηλικία και μεγαλώνοντας έφθασε μέχρι το αξίωμα του πρωτοασηκρήτη.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΦΡΟΝΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΦΡΟΝΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥ
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Σούλου
«Άφρων, ταύτη τη νυκτί τη ψυχή σου απαιτούσιν από σου.
Ά δε ητοίμασας τίνι έσται;»

Την περασμένη Κυριακή η ευαγγελική περικοπή πρόβαλε ως πρότυπο ζωής, προς ένταξη στη Βασιλεία του Θεού τον καλό Σαμαρείτη, τον εύσπλαχνο και ανιδιοτελή άνθρωπο της έμπρακτης αγάπης και φιλανθρωπίας. Αντίθετα η σημερινή Κυριακή προβάλλει, ως πρότυπο προς αποφυγήν, τον «άφρονα πλούσιο», διότι η ανέλπιστη άφθονη καρποφορία, που του απέδωσε η γη, αντί να του δημιουργήσουν αντίστοιχη ευφορία με αυτήν, έφθασε σε επίπεδο δυστυχίας και βασανιζόταν για το πού θα  αποθήκευε τόση άφθονη παραγωγή αγαθών.
Η λύση που βρήκε, ήταν η πιο απίθανη, που μόνο ένας νοσηρός νους, ένα αρρωστημένο μυαλό, μπορεί να σκεφθεί. Τι σκέφθηκε; «Θα γκρεμίσω τις υπάρχουσες αποθήκες μου και θα κτίσω άλλες μεγαλύτερες, και θα συγκεντρώσω εκεί όλα τα γεννήματά μου και τα αγαθά μου. Και θα πω εις την ψυχήν μου· Ψυχή, έχεις πολλά αγαθά αποθηκευμένα για πολλά έτη, απόλαυσε την ζωήν, αναπαύου, φάγε, πίε, ευφραίνου».

ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ΛΟΥΚΑ


ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ΛΟΥΚΑ
Η παραβολή του καλού Σαμαρείτη
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Σούλου
Ο Κύριος στη σημερινή περικοπή από το Ιερό Ευαγγέλιο, διηγείται την παραβολή του καλού Σαμαρείτη, εις απάντηση εις την εκφρασθείσα ειρωνική απορία ενός νομοδιδασκάλου του Μωσαϊκού Νόμου, ο οποίος «προσήλθε τω Ιησού εκπειράζων αυτόν και λέγων, διδάσκαλε, τι ποιήσας ζωήν αιώνιον κληρονομήσω και τις εστί μου πλησίον».
Μην ανησυχείς, απαντά ο Χριστός, μόνο ξεκίνα να  «αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου και εξ όλης της ψυχής σου και εξ όλης της ισχύος σου και εξ όλης της διανοίας σου, και τον πλησίον σου ως σεαυτόν».
Μελετώντας το ιερό κείμενο της περικοπής παρατηρούμε ότι ο Ιησούς ομιλεί αόριστα ότι κάποιος «άνθρωπος», περιέπεσε σε ληστεία. Δεν αναφέρει την ταυτότητα του κακοποιημένου ανθρώπου, διότι δεν θέλει να χαρακτηρίσει, να κατηγοριοποιήσει ή να ορίσει συγκεκριμένη προέλευση, τάξη ή εθνικότητα του ανθρώπου, που «περιέπεσε» στους ληστές.

Ιστολόγιο Γενικού Περιεχομένου

metaptotíka.blogspot.com. Από το Blogger.

ΦΙΛΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΜΕΝΟΥ