ΑΡΘΡΑ

CAROUSEL

Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΝΩΤΕΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ


Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΝΩΤΕΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Γράφει: Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Σούλος
τέως Διευθυντής Σχολικής Μονάδος Π.Ε.
Ο διεθνούς φήμης και διαπρεπής γλωσσολόγος Μάικλ Βεντρίς, προσφέροντας μια μοναδική υπηρεσία στην Ελλάδα, κατάφερε να αποκρυπτογραφήσει, μετά από πολύχρονες έρευνες, τη Γραμμική γραφή Β. Μετά το πέρας της επίπονης αυτής προσπάθειας δήλωσε (αναφώνησε μάλλον), ότι «η αρχαία Ελληνική Γλώσσα ήτο και είναι η ανωτέρα όλων των παλαιοτέρων και νεοτέρων γλωσσών».
Δεν είναι τυχαίο, ούτε βέβαια ξαφνικά οι ξένοι αποφάσισαν να γίνουν φιλέλληνες ή γιατί αγάπησαν κεραυνοβόλα την Ελλάδα και στρέφουν το ενδιαφέρον τους προς τα Αρχαία Ελληνικά. Αυτό συμβαίνει διότι έχουν αντιληφθεί και γνωρίζουν οι ειδικοί, ότι το μέλλον - και από πλευράς υπολογιστών (Η/Υ) και από πλευράς σκέψεων και νοημάτων - βρίσκεται στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.
        Είναι απορίας άξιον, όταν η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα αναγνωρίζεται διεθνώς, ότι «είναι η ανωτέρα όλων των παλαιοτέρων και νεοτέρων γλωσσών». στην κοιτίδα της την Ελλάδα,  η εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς (ΔΗΜΑΡ) κ. Μαρία Ρεπούση την αποκαλεί «νεκρή γλώσσα» και ενώ δε τα Κολλέγια και Πανεπιστήμια του εξωτερικού αυξάνουν τις ώρες διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, η γνωστή από τις πλείστες ανθελληνικές παρεμβάσεις της στο Εκπαιδευτικό μας σύστημα και όχι μόνο, κ. Μαρία Ρεπούση, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στο Β' Θερινό Τμήμα της Ολομέλειας του Ελληνικού Κοινοβουλίου την 10η Σεπτεμβρίου 2013, ως εισηγήτρια της ΔΗΜΑΡ, πρότεινε το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, να είναι υποχρεωτικό μόνο για τους μαθητές που θα ακολουθήσουν κλασσικές επιστήμες, ενώ να είναι στους υπόλοιπους προαιρετικό, διότι, καθώς δήλωσε, μετά τον σάλο που ξέσπασε στον Ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, «Όλες οι γλώσσες, οι οποίες σήμερα δεν μιλιούνται, δεν διδάσκονται για να μιληθούν, αν θέλετε, θεωρούνται νεκρές γλώσσες».
Ερωτηθείς, από τον Ραδιοφωνικό σταθμό Βήμα 99,5 των FM, για τις δηλώσεις της Κ. Μαρίας Ρεπούση σχετικά με τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ο Ομότιμος Καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην Υπουργός Παιδείας κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης, χαρακτήρισε τις απόψεις της Βουλευτού της ΔΗΜ.ΑΡ (κ. Ρεπούση) «ξεπερασμένες, παλιομοδίτικες και χωρίς επιστημονική βάση. Λέει άλλα αντ' άλλων». Ενώ σε άλλη σχετική ερώτηση είπε ο κ. Μπαμπινιώτης: «Μήπως δίνεται υπερβολική έμφαση στην άποψη ενός προσώπου που δικαιούται να την εκφράσει; Από τη στιγμή, όμως που θα πει ότι η γλώσσα μας είναι νεκρή, δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα, με την επιστήμη και την αλήθεια». Και συνέχισε λέγων, ότι «δεν πρέπει να γινόμαστε συνομιλητές φληναφημάτων». «Θα σεβόμουν μια κριτική "θέλω λιγότερες ώρες Αρχαία και περισσότερες Ιστορία". Είναι άλλο όμως να λες τη γλώσσα σου νεκρή».
Ο διακεκριμένος και διεθνώς αναγνωρισμένος Γλωσσολόγος κ. Μπαμπινιώτης με την γνώση και την οξυδέρκειά του, «ανασταίνει» την ονομαζόμενη, από την κ. Ρεπούση «νεκρή» Γλώσσα μας, ενώ ταυτόχρονα ως έμπειρος «ποιητής του λόγου», αποκαλύπτει (μάλλον θάβει) την ρέπουσα, κατ’ εξακολούθησιν και κατά συρροήν, σε ιδεοληπτικά ανομήματα κ. Ρεπούση. Τούτο ακριβώς τεκμαίρεται από τις  φράσεις ότι  οι απόψεις της είναι «ξεπερασμένες, παλιομοδίτικες», και μάλιστα δεν έχουν  «επιστημονική βάση». Ενώ η άλλη φράση «Λέει άλλα αντ' άλλων»,  σαφώς εννοεί το αλλοπρόσαλλο του χαρακτήρα και σε συνάφεια με την άλλη διατύπωση, ότι δεν έχει  «καμία επαφή με την πραγματικότητα, με την επιστήμη και την αλήθεια», ακυρώνει, εξουδετερώνει και εξοβελίζει τις απόψεις της κ. Ρεπούση, «εις τα εξόν συνετέθησαν» ή στον «Αγύριστον», όπως χαρακτηριστικά έγραψε ο διακεκριμένος σύγχρονος Πολιτειολόγος και Φιλόσοφος, Κώστας Ζουράρις. Το επίσης σημαντικό από την τοποθέτηση του κ. Μπαμπινιώτη είναι η προτροπή του,  ότι «δεν πρέπει να γινόμαστε συνομιλητές φληναφημάτων». Για όσους δεν γνωρίζουν ακριβώς την ερμηνεία του όρου «φληνάφημα», για να κατανοήσετε ακριβώς το περιεχόμενό του, που εκφέρεται από τον πλέον έγκυρον Γλωσσολόγο, όπως είναι ο κ. Μπαμπινιώτης, την παραθέτουμε εδώ: φληνάφημα=> φλυαρία, μωρολογία, σαχλαμάρα, ανούσιος λόγος.  
Θα πρέπει να είναι κανείς πολύ αδιάφορος ή άσχετος, για να συναινέσει  σε τέτοια φληναφήματα προτάσεων. Απορούμε, ειλικρινά, για τους παρόντες Βουλευτές, ακόμα και για το Προεδρείο, που σε ένα θέμα τόσο ευαίσθητο θέμα, όπως είναι το γλωσσικό ή γλωσσολογικό ζήτημα, που έχει ταλανίσει, επί σειρά ετών την ελληνική κοινωνία, έμειναν σιωπηλοί ακροατές της εισηγήσεως αυτής και αρκέσθηκαν στην χλιαρή παρέμβαση του αρμόδιου Υπουργού της Παιδείας, κ. Αρβανιτόπουλου.  
Δεν είναι εύκολο να αποδεχτεί ουδείς νουνεχής Έλλην πολίτης, ότι η κ. Ρεπούση, ούσα καθηγήτρια Πανεπιστημίου και με μακρά θητεία στην πολιτική αυτού του τόπου, δεν έχει αντιληφθεί τον θησαυρό της Ελληνικής Γλώσσας, ενώ άλλοι μη Έλληνες, έχουν μετατραπεί σε κήρυκες της Ελληνικής Γλώσσας και κυρίως της Αρχαίας Ελληνικής.  Πώς να μην εικάσει κανείς, ότι πίσω και πέρα από αυτή την εμμονή ανατροπής του Εκπαιδευτικού συστήματος, ότι δεν εκτελείται σχέδιο αποεθνοποίησης και αποχριστιανοποίησης της Ελλάδας, αφού στην συνέχεια της εισηγέσεώς της, επανήλθε και στην κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών, λέγουσα ότι το Σχολείο είναι «ουδετερόθρησκο» (άριστος νεολογισμός, φληνάφημα γαρ), ενώ είναι γνωστό, ότι προ ολίγου χρονικού διαστήματος αναστατώθηκε η ελληνική κοινωνία, με το Βιβλίο της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, που (συμπτωματικά;) έγραψε η κ. Ρεπούση, το οποίο ήταν, όπως δημόσια έχει γράψει και πει ο Κώστας Ζουράρις, «ένα διαρκές, τετελεσμένο κακούργημα εναντίον της Ιλιαδορωμέηκης αυτοσυνειδησίας· προσβάλλει τα ιερά και τα όσιά μας, λέγοντας ψέματα διά της αποσιωπήσεως, ψευδολογώντας διά παραλείψεων, νοθεύοντας διά της κιβδηλείας του, ατιμάζοντας τις ιερές σκιές των Μαρτύρων μας. Τα ανοσιούργημα τούτο, αποπειράται μία διαρκή, κατ’ εξακολούθησιν και κατά συρροήν εξαπατήσεων, ανίερη πνευματική γενοκτονία, μιας ολόκληρης ομάδας ηλικίας του Γένους: των δωδεκάχρονων παιδιών μας, που φτάνουν μέχρι την έκτη τάξη του Δημοτικού, και ίσως, δεν θα ξανακούσουν για την Ιστορία μας. Η γενοκτονία αυτή, η υπό την ειδήν του σχολικού «εγχειριδίου», πρέπει να μην περάσει. Και το έγκλημα της γενοκτονίας αυτής ας επιστρέψει εκεί από όπου έλαβε και τα δυσώνυμα της αλιτήμονος αγυρτείας του: στον Αγύριστο.»! (Κ. Ζουράρις).
            Επί τέλους, ας αποδεχτούν οι οπαδοί των «βιαστών» της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας  ότι αποτελεί τη βάση στην οποία στηρίχτηκαν πλήθος σύγχρονων γλωσσών, όπως είναι τα αγγλικά, τα γαλλικά και άλλες γλώσσες πάνω στον πλανήτη. Ακόμα κι αν δεν υπήρχε καμία άλλη αναφορά, ακόμα κι αν δεν είχε διασωθεί κανένα προκατακλυσμιαίο μνημείο, θα αρκούσε η Ελληνική Γλώσσα, ως απόδειξη της ύπαρξης, του πάλαι ποτέ, ενδοξότερου πολιτισμού.
Μήπως, όλοι αυτοί οι φληναφηματολογούντες περί την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα θέλουν να ακυρώσουν τον Εθνικό μας ποιητή Διονύσιο Σολωμό, που έλεγε στο το πεζό αριστούργημά του, «Διάλογο», την περίφημη φράση: «Μήγαρις έχω τίποτε άλλο στο νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα».  
Μήπως κατά λάθος έχουν διαβάσει τον άλλο σπουδαίο Ποιητή μας, Νικηφόρο Βρεττάκο, που υμνεί την γλώσσα μας στην κάτωθεν στροφή;
Όταν κάποτε φύγω από τούτο το φως
θα ελιχθώ προς τα πάνω
όπως ένα ποταμάκι που μουρμουρίζει.
Κι αν τυχόν κάπου ανάμεσα στους γαλάζιους διαδρόμους
συναντήσω αγγέλους θα τους μιλήσω ελληνικά
επειδή δε γνωρίζουνε γλώσσες
μιλάνε μεταξύ τους με μουσική. (Νικ. Βρεττάκος)
Μήπως δεν αρέσκονται οι αριστερόστροφοι εγκέφαλοι να ακούν ότι, Ελληνική Γλώσσα και Εθνική Ελευθερία συμπορεύονται; Μήπως εκστασιάζονται, όταν ακούνε  την φράση που είχε πει ο Λένιν ότι «εάν θέλεις να εξαφανίσεις ένα λαό, εξαφάνισε τη γλώσσα του»;
Επειδή, εκ των λόγων τους δεν μας πείθουν ότι τους συγκινεί ο Σολωμός, ο Βρεττάκος, ο Ελύτης και τόσοι άλλοι και επειδή, γενικότερα, η  αριστερή πολιτική συγκλίνει με τον Λενινισμό, φαίνεται ότι την υποθετική φράση του αειμνήστου Λένιν, «εάν θέλεις να εξαφανίσεις ένα λαό, εξαφάνισε τη γλώσσα του», την ενστερνίζονται, εργολαβικά και επίμονα και την προτείνουν, από βήματος του Εθνικού Ελληνικού Κοινοβουλίου, ανευλαβώς και μετά πάθους. Αν δηλαδή αποκοπεί η νέα γενιά της πατρίδας μας, μη έχοντας δυνατότητα να μελετήσει και να κατανοήσει τον Όμηρο, την πλειάδα των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, των Εκκλησιαστικών συγγραφέων, τότε δεν είναι αναπόφευκτη  η εξαφάνιση του Ελληνικού Γένους; Μπορούν να αξιολογηθούν διαφορετικά τα φληναφήματα αυτά,  τα οποία φαίνεται ότι είναι «ντοπαρισμένα», από τις ληγμένες «ουσίες» του «σταλινισμού»  και του «λενινισμού». Δυστυχώς, εκτός από το γεγονός ότι ασχολούνται με φληναφήματα, δεν έχει αντιληφθεί και την φθορά, που προκαλούν τα ληγμένα προϊόντα.
Θυμίζουμε, προς κάθε αριστερή παραταξιακή κατεύθυνση, ότι 1998 στην Ιταλία στις Πανιταλικές Γενικές εξετάσεις Κλασσικών Λυκείων, δόθηκε κείμενο από το πρωτότυπο, του Δημοσθένη «Υπέρ της Ροδίων ελευθερίας», ένα κείμενο τόσο δύσκολο, που ούτε οι καθηγητές του Πανεπιστημίου μπορούσαν να το κατανοήσουν και να το επεξεργαστούν.
Επίσης το CNN, διανέμει παγκοσμίως το πρόγραμμα «Hellenic Guest», ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας, το οποίο προορίζεται σε πρώτη φάση για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους. Η μέθοδος διδασκαλίας συνιστάται στην προβολή πληροφοριών στην οθόνη του υπολογιστή με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας. «Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα εκμάθησης της Ελληνικής, επειδή η κοινωνία μας χρειάζεται ένα εργαλείο που θα της επιτρέψει να αναπτύξει τη δημιουργικότητα…και να εισαγάγει ιδέες νέες, άγνωστες ως τα τώρα», δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας που παράγει το πρόγραμμα Apple. Επιστροφή λοιπόν στις αρχαίες ρίζες της γλώσσας, επιστροφή δηλαδή του παγκόσμιου πολιτισμού στο πνεύμα και τη γλώσσα των Ελλήνων, όχι από την κ. Ρεπούση και την παράταξή της, τη ΔΗΜ.ΑΡ., αλλά από διεθνείς οργανισμούς,  και όχι μόνο.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι Άγγλοι επιχειρηματίες, που προτρέπουν τα στελέχη τους να μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά, επειδή, όπως ισχυρίζονται, τα Αρχαία Ελληνικά έχουν μέσα τους το πνεύμα της οργάνωσης, της δομής και της διαχείρισης των επιχειρήσεων. Κι αυτό προέκυψε, λένε, από έρευνα επιστημόνων Βρετανών, που έδειξε ότι «η Ελληνική Γλώσσα ενισχύει τη λογική και τονώνει τις ηγετικές ικανότητες».  
Ας μου επιτραπεί, να πω, ότι το χρονικό διάστημα 1995-2004, που υπηρετούσα με απόσπαση, ως Κληρικός-Εκπαιδευτικός στο Λονδίνο, είχα την ευκαιρία να γνωρίσω αρκετούς -κυρίως Πανεπιστημιακούς- που ομιλούσαν απταίστως την Αρχαία Ελληνική, γνώριζαν απ’ έξω τον Όμηρο  και μου ζητούσαν να συνομιλούμε στην Αρχαία Ελληνική. Ενδεικτικά αναφέρομαι με απόλυτο σεβασμό στον διακεκριμένο Καθηγητή του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης,  τον Ορθόδοξο Μητροπολίτη Διοκλείας κ. Κάλλιστο Wear, ο οποίος όχι μόνο ομιλεί απταίστως την Ελληνική Γλώσσα, αλλά έχει συγγράψει στα Ελληνικά τόμους βιβλίων Ορθόδοξης Πνευματικότητας και Δογματικής διδασκαλίας.
Σε αρκετές χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής, δεν διδάσκεται μόνο σε Πανεπιστήμια, όπως ανακριβώς δήλωσε στον ΣΚΑΪ η κ. Ρεπούση, αλλά αποτελεί μέρος του ωρολογίου προγράμματος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και όπως προκύπτει από έρευνα του διαδικτύου «Ευρυδίκη», τα Αρχαία Ελληνικά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του κύκλου των ανθρωπιστικών σπουδών σε πολλές χώρες.
Στην Ολλανδία, το Λουξεμβούργο και την Πορτογαλία, τα Αρχαία Ελληνικά και η Ελληνική Λογοτεχνία διδάσκονται υποχρεωτικά στα Γυμνάσια και Λύκεια θεωρητικής κατεύθυνσης και συνολικά οι ώρες το χρόνο φτάνουν περί τις 200.
Στη Γαλλία επίσης, το Υπουργείο Παιδείας ενισχύει οικονομικά τα σχολεία που περιλαμβάνουν στο πρόγραμμα τους και ώρες διδασκαλίας Αρχαίων Ελληνικών. Ο  Ζακ Λανγκ, ως Υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει, όχι και τόσο τιμητικά για την Ελλάδα, ότι «θα ήθελα να ιδώ να διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά, με τον ίδιο ζήλο που επιδεικνύουμε εμείς, και στα ελληνικά σχολεία».
Αλλά και ο πολύ γνωστός Ιταλός ελληνιστής Μάριο Βίττι, δεν ομιλεί κολακευτικά για τα Ελληνόπουλα που σπουδάζουν στην Ιταλία. «Βλέπω στα Ελληνόπουλα που έρχονται να σπουδάσουν στην Ιταλία μια αισθητή άγνοια στην Ελληνική Γλώσσα, ακόμα και σε σχέση με τους Ιταλούς».
Ο Γάλλος Ζακ Ζαπαρριέρ, λάτρης της πατρίδας μας έχει πει: «Στην Ελληνική Γλώσσα υπάρχει ένας ίλιγγος λέξεων, διότι μόνο αυτή εξερεύνησε, κατέγραψε και ανέλυσε τις ενδότατες διαδικασίες της ομιλίας και της γλώσσας, όσο καμιά άλλη γλώσσα».
Ο  κ. Σαράντος Καργάκος, Φιλόλογος – Ιστορικός μιλώντας το 2009 στον Σύλλογο  «Ελληνική Γλωσσική Κληρονομιά» περαίνοντας τον λόγο του είπε: «Καθένας από μας, που σχηματίσαμε το σύλλογο «Ελληνική Γλωσσική Κληρονομιά», έχει τους λόγους του. Εγώ ως Λάκων μάχομαι, επειδή θέλω να θυμάμαι τις Θερμοπύλες. Κι όποιος θυμάται τις Θερμοπύλες, θυμάται όχι μόνο το Λεωνίδα, θυμάται και τον Εφιάλτη. Πολλοί γνωρίζουν πώς έπεσε ο Λεωνίδας, λίγοι όμως γνωρίζουν το τέλος του Εφιάλτη. «Έσσεται ήμαρ» λοιπόν. Θα έλθει κάποτε καιρός που τα όνειρα θα λάβουνε εκδίκηση. Ας μη μας φοβίζει το πυκνό σκοτάδι, που μας ζώνει από παντού. Μετά από αυτό έρχεται η αυγή. Δεν θ’ αργήσει να φανεί καινούργιος ήλιος πάνω από τον ουρανό της Ελλάδας.»
Άραγε, με ποίον προσομοιάζουν οι φληναφηματολογούντες, με τον Λεωνίδα ή με τον Εφιάλτη; Είναι ελληνικές ή ανθελληνικές οι απαιτήσεις τους; Την απάντηση ας τη δώσει ο καθένας μόνος του. Εμείς ούτε τους κρίνουμε, ούτε τους κατακρίνουμε.
Κλείνουμε την παρέμβασή μας, με ένα ευσεβή πόθο και συνάμα ευχή. Να  σταματήσουμε, επί τέλους να μισούμε ή να περιφρονούμε τη Γλώσσα μας. Να συμφιλιωθούμε μαζί της και να ζήσουμε το μέλλον σ' ένα πνευματικό και επιστημονικό περιβάλλον φιλικό προς όλους. Το μέλλον χρειάζεται την Ελληνική Γλώσσα  για να αρδεύεται από αυτήν γλωσσικά. Όποια ευρωπαϊκή γλώσσα κι αν εξελιχθεί σε παγκόσμια γλώσσα, σε μία οικονομική lingua franca, θα έχει την ανάγκη της ελληνικής, η οποία και γι' αυτόν, ακριβώς τον λόγο  πρέπει να διατηρηθεί ζώσα, σφριγώσα και ακμαία. Οι καρποί της πάντα θα είναι καρποί και για το παγκόσμιο λεξιλόγιο της επιστήμης και του πολιτισμού. Γι' αυτό το να υπηρετούμε με σεβασμό τη γλώσσα μας είναι η μεγαλύτερη προσφορά στον παγκόσμιο γλωσσικό πολιτισμό».
Όντως η ζωντανή διατήρηση της Γλώσσας μας είναι μέγιστη προσφορά στο παγκόσμιο πολιτισμό. Όμως για να μείνει αιώνια ζωντανή η Γλώσσας μας, πρέπει να είναι υγιείς οι πνεύμονες (αριστερός και δεξιός) του ενός ελληνικού σώματος.  
Στην προσπάθεια αυτή, «όστις θέλει ακολουθείν» και να είμαστε βέβαιοι ότι το «κάδρο» του ο ιστορικός του μέλλοντος, θα το τοποθετήσει δίπλα στον Λεωνίδα. Όστις, όμως, διακατέχεται από ιδεοληψία και πάθος και «ου θέλει ακολουθείν», να είναι βέβαιος ότι το κάδρο του θα «αγάλλεται» με τα «κάδρα» των προδοτών Εφιάλτη, Π. Γούση και όλων των προδοτών του Ελληνικού Γένους.  
Ο καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει, χωρίς «συνωστισμό» εν κρανίω και ψυχοπαθολογική ιδεοληψία εν τη διανοία του.

Έρρωσθε και ευδαιμονείτε!