ΑΡΘΡΑ

CAROUSEL

Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2012

ΔΡΑΣΗ:ΠΥΡΑ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗ "ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΦΩΝΗΕΝΤΩΝ"


Επίθεση στον πρώην πρόεδρο της Βουλής Β. Πολύδωρα, εξαπέλυσε η Δράση, υποστηρίζοντας ότι «με περισσή ευκολία υιοθέτησε την τελευταία ανοησία της μόδας που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο», δηλαδή για τη «μάχη των φωνηέντων»

Στην ανακοίνωσή της η Δράση αναφέρει ότι «παρόμοιες αντιλήψεις, που στρεβλώνουν την επιστημονική αντικειμενικότητα» και σχολιάζει επικριτικά και το γνωστικό επίπεδο των δασκάλων. Αναφέρει:
«Ένα καθαρά γλωσσολογικό ζήτημα, η διαφοροποίηση φθόγγων και γραμμάτων στην ελληνική -ιστορική- ορθογραφία, έχει γίνει αφορμή για την επανάληψη των γνωστών θεωριών συνωμοσίας, για τα σκοτεινά κέντρα που θέλουν να αλλοιώσουν την ελληνική γλώσσα και να εξαφανίσουν τον ελληνισμό.
Είναι θλιβερό, όμως, ότι τις θεωρίες αυτές τις ενστερνίζονται και τις προωθούν δάσκαλοι, από τους οποίους έχουμε δικαιολογημένη την απαίτηση να γνωρίζουν στοιχειώδη γραμματική: στο κάτω-κάτω δουλειά τους είναι να την διδάσκουν στα παιδιά μας (μολονότι τα συνδικαλιστικά τους όργανα αρνούνται το δικαίωμά μας να νοιαζόμαστε για το πόσο καλά κάνουν τη δουλειά τους και αν τελικά κάνουν στα παιδιά μας καλό ή κακό).
Ωστόσο, οι δάσκαλοι αυτοί δεν ξέρουν καν τι είναι οι φθόγγοι και τι σχέση έχουν με τα γράμματα. Ακόμη χειρότερο είναι ότι αντίστοιχη άγνοια βασικών εννοιών γλωσσικών εννοιών επέδειξε ο τέως Πρόεδρος της Βουλής κ. Βύρων Πολύδωρας, δοθέντων τόσο των υψηλών πολιτικών αξιωμάτων που κατείχε στο παρελθόν, όσο και της φήμης του δεινού ρήτορα που τον συνόδευε, και με περισσή ευκολία υιοθέτησε την τελευταία ανοησία της μόδας που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο.
Παρόμοιες αντιλήψεις, που στρεβλώνουν την επιστημονική αντικειμενικότητα επιβάλλοντας εμμέσως «εθνικά» ή «κοινωνικά» κριτήρια ξένα με την επιστημονική μεθοδολογία, κατά κανόνα προδίδουν την ημιμάθεια αυτών που τις εκφράζουν. Κυρίως, όμως, είναι απαράδεκτο να έχουν έστω και την ελάχιστη επιρροή στην ύλη και τη μέθοδο διδασκαλίας οποιουδήποτε μαθήματος στα σχολεία».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

«http://www.drassi.gr/index.php?id=162&title=Παιδεία», είναι δημοσιευμένες «Οι θέσεις της Δράσης για την Παιδεία» με την παρατιθέμενη ημερομηνία: (Αναρτήθηκε) 05-02-2010.

Εκ του δημοσιεύματος παραθέτουμε το «ΠΡΟΟΙΜΙΟ» και τον «Στόχο 1-ΠΟΙΟΤΗΤΑ», καθώς και απόσπασμα του παρόντος δημοσιεύματος και η συνέπεια των τότε λεγομένων και των σημερινών, τίθεται στην κρίση των αναγνωστών.

«ΠΡΟΟΙΜΙΟ

Η εκτίμηση της ΔΡΑΣΗΣ είναι ότι το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα δεν υποστηρίζει την έμφυτη τάση των παιδιών να μάθουν, να καταλάβουν και να δημιουργήσουν επειδή επιβραβεύει τον νεκρό τύπο και ποτέ την ουσία. Η εκπαιδευτική και παιδαγωγική πράξη στην Ελλάδα σήμερα, σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, είναι, δυστυχώς, ασφυκτικά πνιγερή. Ταυτοχρόνως, το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα της σπατάλης και της αναποτελεσματικότητας που διέπει το σύνολο της Δημόσιας Διοίκησης στο Ελληνικό Κράτος.

Με δύο λόγια: το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι επιζήμιο για τα παιδιά και ανοικονόμητο για τους χρηματοδότες του.

Η ΔΡΑΣΗ προτάσσει τέσσερεις στόχους για το σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος, τις τέσσερεις εκπαιδευτικές βαθμίδες, την επαγγελματική εκπαίδευση και την δια βίου εκπαίδευση.

Στόχος 1 – ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Θεμελιώδες κριτήριο ποιότητας η ΔΡΑΣΗ θέλει τον βαθμό δημιουργικότητας, πρωτοτυπίας και νέων ιδεών που εκλύεται με τη φροντίδα και συμπαράσταση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Κεντρική αρμοδιότητα για την επίτευξη αυτού του στόχου η ΔΡΑΣΗ θέλει να έχουν οι εκπαιδευτικοί της πράξης σε κάθε βαθμίδα και κάθε ειδικότητα. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αναγνωριστούν ως ειδήμονες παιδαγωγοί, να έχουν σημαντική αυτονομία στην τάξη και αποφασιστικές αρμοδιότητες για την πολιτική και τη διοίκηση της σχολικής τους μονάδας. Πρέπει να έχουν αποκλειστική αρμοδιότητα για την επιλογή σχολικών βιβλίων και διδακτικών μεθόδων και πρέπει να υποστηρίζονται στην επαγγελματική τους ωρίμανση συστηματικά σε όλη τους την καριέρα.»

Αυτά έγραψε τότε, για τους εκπαιδευτικούς «η Δράση».

Ιδού τι γράφουν σήμερα, με την δοθείσα ευκαιρία επίθεσης «στον πρώην πρόεδρο της Βουλής Β. Πολύδωρα».

«Στην ανακοίνωσή της η Δράση αναφέρει ότι «παρόμοιες αντιλήψεις, που στρεβλώνουν την επιστημονική αντικειμενικότητα» και σχολιάζει επικριτικά και το γνωστικό επίπεδο των δασκάλων. Είναι θλιβερό, όμως, ότι τις θεωρίες αυτές τις ενστερνίζονται και τις προωθούν δάσκαλοι, από τους οποίους έχουμε δικαιολογημένη την απαίτηση να γνωρίζουν στοιχειώδη γραμματική: στο κάτω-κάτω δουλειά τους είναι να την διδάσκουν στα παιδιά μας (μολονότι τα συνδικαλιστικά τους όργανα αρνούνται το δικαίωμά μας να νοιαζόμαστε για το πόσο καλά κάνουν τη δουλειά τους και αν τελικά κάνουν στα παιδιά μας καλό ή κακό). Ωστόσο, οι δάσκαλοι αυτοί δεν ξέρουν καν τι (sic) είναι οι φθόγγοι και τι σχέση έχουν με τα γράμματα. Παρόμοιες αντιλήψεις, που στρεβλώνουν την επιστημονική αντικειμενικότητα επιβάλλοντας εμμέσως «εθνικά» ή «κοινωνικά» κριτήρια ξένα με την επιστημονική μεθοδολογία, κατά κανόνα προδίδουν την ημιμάθεια αυτών που τις εκφράζουν. Κυρίως, όμως, είναι απαράδεκτο να έχουν έστω και την ελάχιστη επιρροή στην ύλη και τη μέθοδο διδασκαλίας οποιουδήποτε μαθήματος στα σχολεία».

ΕΡΩΤΗΜΑ (ΡΗΤΟΡΙΚΟ): Αφού υπάρχουν δάσκαλοι, που δεν «ξέρουν καν τι είναι οι φθόγγοι και τι σχέση έχουν με τα γράμματα», πώς στον «Στόχο 1» διαλαλεί ότι: « Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αναγνωριστούν ως ειδήμονες παιδαγωγοί, να έχουν σημαντική αυτονομία στην τάξη και αποφασιστικές αρμοδιότητες για την πολιτική και τη διοίκηση της σχολικής τους μονάδας. Πρέπει να έχουν αποκλειστική αρμοδιότητα για την επιλογή σχολικών βιβλίων και διδακτικών μεθόδων και πρέπει να υποστηρίζονται στην επαγγελματική τους ωρίμανση συστηματικά σε όλη τους την καριέρα.»

ΛΟΓΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: «Μπουρδολογίες», όπως θα έλεγε και ο Ζουράρις και κατ’ εμέ ασυναρτησίες πολιτικάντικου φενακισμού. Εν πάσει περιπτώσει, θεωρώ ότι στην Ελλάδα του Ομήρου, του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη, του Κάλβου, του Σολωμού, του Παλαμά, του Ελύτη και τόσων άλλων, πρέπει να διδάσκεται η Ελληνική Γλώσσα και όχι η χαμιτοσημιτική ή η σινοθιβετανική ή οποιαδήποτε άλλη εκ των γλωσσών του κόσμου, γιατί όπως λέγει ο Ελύτης στο «Άξιον Εστί: Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική»!!!

Με τιμή

Πρωτ. Γεώργιος Σούλος

Ιεροδιδάσκαλος











Δεν υπάρχουν σχόλια: