ΑΡΘΡΑ

CAROUSEL

Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2011

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΕΦΡΑΙΜ

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΕΦΡΑΙΜ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:
Ελαφρά βελτίωση παρουσιάζει η κατάσταση της υγείας του ηγούμενου της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου Εφραίμ, ο οποίος παραμένει κλινήρης στο κελί του και εξετάστηκε το πρωί των Χριστουγέννων από τον διευθυντή του Κέντρου Υγείας Καρυών, Κωνσταντίνο Δοκουσλή. Τη Δευτέρα, στις 16:00, λήγει η προθεσμία εκτέλεσης του εντάλματος σύλληψης που εξέδωσε το συμβούλιο εφετών για τον ηγούμενο Εφραίμ. Για την υπόθεση Εφραίμ είχαμε παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου. Έντονη αντίδραση είχαμε και από τη ρωσική Εκκλησία, που χαρακτηρίζει το γεγονός ως ανεπίτρεπτη πολιτικοποίηση δικαστικής απόφασης, ενώ και ο Άνθιμος από τη Θεσσαλονίκη έκανε λόγο για πλήγμα στην Ορθοδοξία.

Η απόφαση για τη σύλληψη του ηγουμένου της Μονής Βατοπεδίου αρχιμανδρίτη Εφραίμ είναι «αβάσιμα σκληρή» και «αποκλειστικά πολιτικού χαρακτήρα» δήλωσε στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Ιντερφάξ ο γραμματέας του Συνοδικού Τμήματος εξωτερικών εκκλησιαστικών σχέσεων, αρμόδιος για τις διορθόδοξες σχέσεις πρωθιερέας Ίγκορ Γιακιμτσούκ, ο οποίος δεν απέκλεισε ότι μπορεί να σχετίζεται και με την πρόσφατη επίσκεψη του ηγουμένου στη Ρωσία συνοδεύοντας την Τίμια Ζώνη. Το Σάββατο, με ανακοίνωσή του, διαμαρτυρήθηκε έντονα για τη σύλληψη Εφραίμ το Ίδρυμα του Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου, το οποίο είχε την πρωτοβουλία της πρόσκλησης του ηγουμένου στη Ρωσία και τελεί υπό την προεδρία του Βλαντίμιρ Γιακούνιν, προέδρου των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, προσωπικού φίλου και ομοϊδεάτη του Ρώσου πρωθυπουργού Βλαντίμιρ Πούτιν. Τέλος το περιοδικό Spiegel, πάντως, στην πρώτη του σελίδα αναφέρεται στην υπόθεση, κάνοντας λόγο για έναν άνθρωπο που φέρεται να έχει ανταλλάξει και ξεπλύνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. (Πηγή: Α.Π.Ε.)
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΗΜΑ ΔΙΚΟ ΜΑΣ
Αυτά «τα σημεία και τέρατα» συμβαίνουν, στην Ελλάδα του δύοντος σωτηρίου έτους 2011. Αν γεννιόμουν τον επόμενο αιώνα και ήμουν Λογοτέχνης και αν διάβαζα τούτα τα ιστορικά ντοκουμέντα της Ελλάδας του 2011, για την υπόθεση «Βατοπεδίου» τότε θα έγραφα ένα μυθιστόρημα ή bestseller και αντί του παραπάνω τίτλου, θα έβαζα τον τίτλο «ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΝΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ» με υπότιτλο, ότι «Ο μύθος στηρίζεται σε μία αληθινή περιπέτεια ενός συγκεκριμένου μοναχού, που έζησε στο Άγιο Όρος της Ελλάδος, του οποίου το πολιτικό και κοινωνικό «κατεστημένο», ζητούσε την κεφαλή του «επί πίνακι», διότι επέλεξε ασύμβατο τρόπο σκέπτεσθαι και φέρεσθαι, με το δικό τους».
Επειδή, όμως, ζω σε αυτόν τον αιώνα και δεν είμαι και Λογοτέχνης, θα προσπαθήσω να διατυπώσω ολίγα πενιχρά λόγια, για τούτη την υπόθεση, η οποία έχει μεγάλη ουρά και δεν «κολοβώνεται» σε ένα και μόνο πρόσωπο. Αν όντως υπάρχουν αδικήματα, που έχει διαπράξει ο π. Εφραίμ τότε καλώς να δικασθεί και να καταλογισθούν οι ευθύνες του. Όμως στην υπόθεση «Βατοπεδίου» εμπλέκονται μια πλειάδα προσώπων και μάλιστα προβεβλημένων και σημαινόντων, οι οποίοι εόρτασαν τα φετινά Χριστούγεννα, χωρίς την απόφαση της σύλληψης για προφυλάκιση, όπως ο π. Εφραίμ.
Είναι δυνατόν ο κάθε νοήμων και αντικειμενικός άνθρωπος, να μην προβληματίζεται ή ακόμα και να μην εξοργίζεται με τέτοιες ενέργειες και αποφάσεις των Εντεταλμένων Θεσμών της Ελληνικής Πολιτείας; Τι γίνεται, επί τέλους, σε τούτο το Κράτος; Ζούμε στην εδραιωμένη Δημοκρατία της μεταπολίτευσης ή οπισθογυρίσαμε και δεν το καταλάβαμε; Δηλαδή ο Εφραίμ θα γίνει το εξιλαστήριο θύμα, θα μεταλλαχτεί σε «Ιφιγένεια εν Αυλίδι»; Αν ζούμε στην οπισθοχώρηση, τότε ας βγούμε όλοι κάτω από το «πραιτόριο» και να αλαλάζουμε, για μια ακόμη φορά το, «άρον – άρον σταύρωσον αυτόν», καθώς και το «σταυρωθήτω». Ας αναλογισθεί ο σημερινός ομόλογος του «αλήστου μνήμης» Πόντιου Πιλάτου, ότι η ιστορία δεν του έχει συγχωρήσει την ατολμία του και την μη γενναιότητά του, ότι η υστεροφημία του είναι αμαυρωμένη και κηλιδωμένη.
Επειδή, εκ φύσεως είμαι αισιόδοξος και καλόπιστος, φρονώ ότι οι Εντεταλμένοι Θεσμικοί Παράγοντες της χώρας μου, θα βρουν την τόλμη και τη γενναιότητα, ώστε να αποκαταστήσουν τις όποιες σκοπιμότητες υποκρύβονται στο εν λόγω θέμα. Η εμμονή τους στις λανθάνουσες σκοπιμότητες δεν τους το επιτρέπει η ελληνική καταγωγή τους, ούτε ασφαλώς η αγωγή τους, ο έντιμος βίος τους και η πολιτεία τους, διότι γνωρίζουν άριστα, ότι μόνο η αλήθεια μας ελευθερώνει και μας απελευθερώνει από κάθε είδους λαθών, παραλείψεων και ενοχών, καθώς επίσης γνωρίζουν από το μορφωτικό τους επίπεδο τον Παύλειο λόγο, που λέγει προς τους Θεσσαλονικείς. «Οράτε μη τις κακόν αντί κακού τίνι αποδώ». (Προσέχετε, μήπως τυχόν κανείς από σας ανταποδώσει εις κάποιον κακόν αντί κακού) (Θεσ. 5,15)
Στον Γέροντα Εφραίμ, χωρίς να το χρειάζεται, του θυμίζω την συμβουλή του Αποστόλου Παύλου, προς τον Ιάκωβο. «Κακοπαθεί τις εν υμίν; Προσευχέσθω». (Υπάρχει μεταξύ σας κανείς, που ταλαιπωρείται και θλίβεται; Ας προσεύχεται, ζητών από τον Θεό παρηγορία και λύτρωση) (Ιακ. 5,13)
Τα παραπάνω γράφτηκαν, γιατί αισθάνομαι και είμαι αλληλέγγυος με όλους εκείνους, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, που εκφράζουν τη δυσφορία τους, τον προβληματισμό τους, τις διαμαρτυρίες τους και την αγανάκτησή τους, για την εξατομικευμένη και άδικη μεταχείριση του π. Εφραίμ, διότι «η αγάπη ου χαίρει επί τη αδικία. (Η αγάπη δεν χαίρει, όταν βλέπει να γίνεται κάτι το άδικο)( Α΄ Κορ. 13,6).
Γέροντα π. Εφραίμ!
Προσεύχομαι να λήξει η «κατευθυνόμενη» ταλαιπωρία σου στο «πραιτόριο» και να μην ανεβείς τον Γολγοθά σου. Αλλά, αν αυτό συμβεί, τότε είμαι βέβαιος, ότι θα συμβεί και η δική σου ανάσταση. Γιατί γνωρίζω καλώς, ότι παιδιόθεν αφιερώθηκες, για να λατρεύεις «Ιησούν Χριστόν Αναστάντα και τούτον Εσταυρωμένον», όπου και αντλείς τη δύναμη της υπομονής σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: